Struktūra   Parašykite mums  
Buhalteris
Spauskite kalendorių



Metinė PVM deklaracija 

 Į pradžią Į pradžią

 Reklama Reklama

 Konsultacijos Konsultacijos

 Kalendorius Kalendorius

 
 
1. Konsultacijos
2. Teisės aktų pakeitimai
Mokesčiai
Buhalterinė apskaita
Darbo santykiai
Įmonių veikla
Įstatymų projektai
VMI leidiniai ir komentarai
3. Buhalterio žodynėlis
4. Apskaitos ir mokesčių naudinga informacija
5. Teisė buhalteriui
6. Naujienų archyvas
7. Vadybos ir kaštų apskaita
8. Buhalteris ir kompiuteris
9. Naudingi kontaktai
10. Skaičiuoklės
11. Laisvalaikis
12. Ieško / siūlo darbą
13. Valiutų santykiai
14. Kalendorius
 
Kokia Jūsų nuomonė dėl siūlomų teisės aktų pakeitimų supaprastinta tvarka atleisti darbuotojus, sulaukusius pensinio amžiaus?

pritariu, kad pensinio amžiaus darbuotojus būtų galima atleisti paprasčiau;

nepritariu, kad pensinio amžiaus darbuotojus būtų galima atleisti paprasčiau;

neturiu nuomonės.
 
 
 
VMI parengti raštai ir leidiniai

Dėl PVM įstatymo 96 straipsnio 1 dalies nuostatų taikymo
2008 01 30

VALSTYBINĖ MOKESČIŲ INSPEKCIJA

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

2008-01-22 Nr. (18.2-31-2)-R-730

 
 Nuo 2008 m. sausio 1 d. įsigaliojo Pridėtinės vertės mokesčio (toliau-PVM) įstatymo (Žin., 2002, 35-1271; 2004, Nr. 17-505) 96 str. 1 dalies nuostatos, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 13 d. nutarimu Nr. 900 „Dėl priemonių mokestinių prievolių įvykdymui užtikrinti“ (Žin., 2002, Nr. 60-2461, 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimo Nr. 1390 (Žin., 2007, Nr. 138-5658) redakcija) patvirtintais atvejais už tiekiamas prekes ir teikiamas paslaugas PVM išskaito ir sumoka pirkėjas (klientas), jeigu jis yra Lietuvoje registruotas PVM mokėtojas.
 
 Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) iš PVM mokėtojų, tiekiančių tokias prekes, kai PVM už jas turi išskaityti ir sumokėti pirkėjas (atvirkštinis apmokestinimas), gauna paklausimus, kas turėtų sumokėti PVM už tiekiamų nurodytųjų prekių transportavimo ir kitas papildomas paslaugas: pirkėjas ar pardavėjas?
 
 Atsakant į tokį klausimą turi būti vadovaujamasi bendrais PVM įstatymo principais ir s prendžiant, kokias kitas su prekių tiekimu susijusias papildomas paslaugas reikia įtraukti/neįtraukti į pagrindinio sandorio apmokestinamąją vertę (PVM įstatymo 15 straipsnis), turi būti atsižvelgiama į pirkėjo tikslus ir kitas aplinkybes. Jeigu teikiamos transportavimo ir kitos papildomos paslaugos neturi atskiro savarankiško tikslo, tačiau padaro pagrindinį sandorį patrauklesnį vartotojui, o į keletą sandorių išskaidoma dirbtinai, laikoma, kad įvyko vienas sandoris ir į jo apmokestinamąją vertę įtraukiama tokių išskaidytų paslaugų vertė. Tačiau tuo atveju, jeigu teikiamos papildomos paslaugos turi atskirą savarankišką tikslą, o klientui yra galimybė pasirinkti įsigyti vien prekę, ar prekę ir papildomas paslaugas (transportavimo ir kitas) už papildomą atlygį, tai tokios paslaugos gali būti laikomos savarankiškomis paslaugomis ir į pagrindinio sandorio apmokestinamąją vertę neįtraukiamos.
 
 Taigi, tokių papildomų paslaugų, kurios neturi būti traukiamos į tiekiamų prekių apmokestinamąją vertę atžvilgiu netaikomas atvirkštinis apmokestinimas, numatytas prekių, išvardintų Atvejų, kai PVM už tiekiamas prekes (teikiamas paslaugas) išskaito ir sumoka pirkėjas (klientas), aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 13 d. nutarimu Nr. 900, 1.2 ir 1.3 punktuose. Tačiau jeigu papildomų paslaugų vertė turi būti įtraukiama į pagrindinio sandorio – tiekiamų prekių apmokestinamąją vertę, tai tokio sandorio atžvilgiu taikomas atvirkštinis apmokestinimas, jeigu tiekiamos prekės, yra išvardintos aukščiau paminėtame apraše.
 
 Pavyzdžiui, VMI prie FM gautuose paklausimuose nurodoma, kad miškų urėdijos, įgyvendindamos Miškų įstatymo nuostatas moka atskaitymus už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką, apskaitoje atskirdamos medienos ir transportavimo sąnaudas ir pajamas, o pagal Prekybos apvaliąja mediena taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. D1-327, reikalavimus medienos kainą nurodo neįskaitydamos pirkėjui teikiamų papildomų paslaugų, t.y. šios įmonės į tiekiamų prekių apmokestinamąją vertę netraukia transportavimo ir kitų papildomų paslaugų. Pirkėjas transportavimo ir kitas paslaugas gali užsisakyti papildomai.
 
 Vadinasi, atsižvelgiant į tai, kad miškų urėdijos parduodamos žaliavinę medieną dėl kitų teisės aktų reikalavimų transportavimo ir kitas paslaugas pirkėjo pageidavimu teikia papildomai, PVM sąskaitose faktūrose nurodo atskirai, šių atskirai nurodomų paslaugų atžvilgiu atvirkštinis apmokestinimas netaikomas ir už teikiamas transportavimo ir kitas papildomas paslaugas pardavimo PVM į biudžetą turi sumokėti jų pardavėjai - miškų urėdijos.
 
 Analogiškai, turėtų būti sprendžiami klausimai, susiję su transportavimo ir kitų paslaugų įtraukimu/neįtraukimu į tiekiamų prekių, kurių atžvilgiu taikomas atvirkštinis apmokestinimas, apmokestinamąją vertę.
 
Viršininko pavaduotojas Gediminas Vyšniauskis
 
Nusiųsk draugui!

Kitos publikacijos
DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2003 M. RUGPJŪČIO 14 D. ĮSAKYMO NR. V-232 „DĖL NAFTOS IR DUJŲ IŠTEKLIŲ MOKESČIO KALENDORINIŲ METŲ KETVIRČIO DEKLARACIJOS FR0566 FORMOS BEI NAFTOS IR DUJŲ IŠTEKL
INFORMACINIS PRANEŠIMAS DĖL VMI PRIE FM VIRŠININKO 2004 M. LIEPOS 8 D. ĮSAKYMO NR. VA-129 „DĖL SPRENDIMO PRIPAŽINTI MOKESTINĘ PRIEVOLĘ PASIBAIGUSIA FR0757 FORMOS PATVIRTINIMO“ PASIKEITIMO
INFORMACINIS PRANEŠIMAS DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO PAKEITIMŲ
DĖL VERSLO LIUDIJIMĄ ĮSIGYJANČIO GYVENTOJO ATMINTINIŲ PATIKSLINIMO
INFORMACINIS PRANEŠIMAS DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO PAKEITIMŲ
DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2006 M. SAUSIO 6 D. ĮSAKYMO NR. VA-2 „DĖL PANAUDOTO APDOROTO TABAKO ATLEIDIMO NUO AKCIZŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
INFORMACINIS PRANEŠIMAS DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AKCIZŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO
DĖL MOKESČIŲ ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO APIBENDRINTO PAAIŠKINIMO (KOMENTARO)
DĖL LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO
DĖL LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 12 STRAIPSNIO PAKEITIMO
 

Draudžiama atgaminti, perduoti, platinti ar išsaugoti šią informaciją ar jos dalį be išankstinio UAB „Pačiolis“ sutikimo, išskyrus išimtinai asmeniniam lankytojo naudojimui nekomerciniais tikslais. Perspausdinant ar kitaip paskelbiant informaciją kituose šaltiniuose, būtina nuoroda į tinklalapį www.buhalteris.lt

 
 
Tinklalapio struktūra | Reklamuokis! | Svetainės taisyklės | Redakcinė kolegija
Šiandien peržiūrėta: 3621